A legvártabb albumok | 2018 | Első rész

Új év, új lehetőségek, új zenék! Azért is szeretem, ha elérkezik az új év, mivel rengeteg lehetőséget tartogat zenei téren az elkövetkezendő tizenkét hónap (pontosabban tizenegy, mivel ezt a bejegyzést februárban írom... #nevermind). Azonban két dologban szörnyű vagyok:
1) nyomon követni, hogy a kedvelt előadóimnak mikor jelenik meg az új lemezük;
2) meghallgatni az új albumokat.
Ám idén elhatároztam, hogy el szeretném hagyni ezeket a rossz szokásokat, így kezdetnek összegyűjtöttem pár várva várt megjelenést az év első feléből. Lássuk a listát!


Furor - Varry Brava
Megjelenés: február 16.
Mire ez a bejegyzés felkerül, a Varry Brava új albuma már meg is jelent és már meg is hallgattam, de tegyünk úgy, mintha ez meg sem történt volna. Az alicantei együttes az indie műfaját képviseli Spanyolországban, a zenéjük a nyolcvanas/kilencvenes évekbeli diszkó hangzást idézi. Igazán pörgős zenét játszanak, amitől rögtön táncra perdülnénk. Amikor a zenéjükre gondolok, mindig a boldog szó jut az eszembe. Ha egy kis jókedvre vágyok, akkor mindenképp az ő zenéjüket rakom be, mert egyből mosolyt csalnak az arcomra az olyan dalaik, mint a Radioactivo, a No gires vagy a Calor. Rosszkedv ellen mindenképp őket írnám fel receptre!
(Fun fact: az előző lemezük, a Safari Emocional 2016 végén jött ki és azóta sem hallgattam még meg... Értitek már, hogy miért vagyok szörnyű?)


Diferentes Tipos de Luz - Carlos Sadness
Megjelenés: február 23.
Noha elég régóta ismertem már Carlos Sadness nevét, mégis előszür két éve, a Festival de les Artson hallottam a zenéjét és rögtön megnyert magának. Ő is, mint a Varry Brava, spanyol indie előadó, csak ő épp barcelonai születésű. Hogyha jellemeznem kéne a zenéjét, akkor azt mondanám, hogy olyan, mint amikor egy vasárnap délutánt egyedül töltesz otthon, körbetáncolod a házat, hiszen úgysem lát senki, aztán pedig leheveredsz az ágyra és a beszűrődő napfényben pihened ki a nagy őrjöngést. Ezzel arra próbálok utalni, hogy vannak pörgősebb számai, amik mindenképp táncra késztetik az embert, másrészt vannak lassabb dalai, amik megnyugtatnak. Arról pedig ne feledkezzünk meg, hogy elképesztően jó és színes videóklipjei vannak, ilyen például az albumon is szereplő Amor Papaya vagy Volcanes Dormidos klipje is.


A 10 años luz - Dinero
Megjelenés: február 23.
Folytatjuk a listát egy újabb spanyol előadóval, akiknek szintén a héten jelent meg az új albuma (de mi természetesen úgy teszünk, mintha semmi sem történt volna😉). A Dinero egy indie rock zenekar, akik idén ünneplik fennállásuk tizedik évfordulóját. Ennek jóvoltából készült el az A 10 años luz lemezük, amely egy válogatás album az eddig megjelent nagylemezeiken megjelent dalaik átdolgozásaiból, néhány kollaborációval megspékelve. Így közösen dolgoztak a Mikel Izallal, Dani Martínnal vagy Iván Ferreiróval. Ez a zenekar kifejezetten közel áll a szívemhez, mivel 2013-ban ők voltak az első olyan spanyol kedvenceim, akiket élőben láthattam, ráadásul a Sziget Fesztiválon. Noha spanyolul énekelnek, a dalaik hangzásban a nemzetközileg elismert rock előadókat idézik, így szerintem a spanyolul nem beszélők is élvezni tudják a zenéjüket. Én azt mondom, hogyha a listáról meghallgattok egy előadót, akkor az a Dinero legyen!


Down & Up - Tim Kamrad
Megjelenés: március 2.
"...mindenképp követni fogom az ő zenei karrierjét is." Hangzott el a mondat a berlini bejegyzésemben. És igazat is mondtam! Tim Kamradot októberben hallottam élőben játszani Berlinben, Lotte előzenekaraként. A német srác már a koncert előtt megfogott a dalaival, de a koncert folyamán is megerősített abban, hogy több zenét kéne tőle hallgatom, amire most esélyem nyílik, hiszen debütáló albuma márciusban érkezik. És ne felejtsük el, hogy angolul énekel, úgyhogy a németül nem tudóknak (avagy nekem) nem kell dalszövegeket fordítanom a Google segítségével. Számomra is olyannyira ismeretlen Tim zenéje, mint nektek, így már nagyon izgatott vagyok, hogy elmerüljek az új albumában.


Autoterapia - Izal
Megjelenés: március 9.
Azt hiszem, hogy az ebben a bejegyzésben szereplő albumok közül mindenképp ezt várom a legjobban. Mindenki meglepetésére egy újabb spanyol indie zenekarról van szó, akikre régóta a kedvenceimként tekintek. Az Izal a kezdet kezdetén a dalszövegeivel nyert meg engem és a dalaik egyedi hangzásával. Mikel Izal hangja és a dalaik atmoszférája minden egyes alkalommal elvarázsol, megnyugtat vagy épp táncra ösztönöz. Az évek folyamán a spanyol indie egyik legnépszerűbb előadójává váltak, teljesen megérdemelten! Így nagyok az elvárások velük kapcsolatban, de én biztos vagyok benne, hogy lesz olyan jó ez a lemezük is, mint az előzőek, hacsak nem jobb!


Music is the Weapon - Major Lazer
Várható megjelenés: március 16.
A tavalyi Know No Better EP-jük nagy sikert aratott nálam és amikor megtudtam, hogy idén egy teljes albummal fognak jelentkezni, csak úgy repestem az örömtől. A DJ triót már évek óta a kedvenceim közé sorolom az elektronikus zene terén. A reggae-s hangzásukkal nyertek meg elsősorban és talán a műfajban is emiatt emelkedtek ki a többi EDM előadó közül. Noha még mindig nincs hivatalos megjelenési időpont, a legtöbb helyen március közepét jelölték meg, úgyhogy bízom benne, hogy ez így is lesz és nem tolják el későbbre. Hivatalos tracklistet sem jelentettek még meg, de ami biztos, hogy a mindenki által ismert Cold Water és Know No Better is szerepelni fog az új lemezen.


Voice Notes - Charlie Puth
Megjelenés: május 11.
Sosem gondoltam volna, hogy egyszer Charlie Puth is a listámon fog szerepelni. A pop előadók közül nem szoktam senkinek se kifejezetten várni az albumát, inkább csak beléjük szoktam botlani és akkor meghallgatom őket. Viszont az elmúlt másfél évben Charlie elrabolta a szívem olyan dalokkal, mint a We Don't Talk Anymore, a Dangerously vagy éppen az előzetes kislemezekkel, az Attentionnel és a How Longgal. Nem tudnám elmondani, mi fogott meg ebben a srácban, de kétségkívül tehetséges énekes és zeneszerző és kíváncsi vagyok, hogy mit hallhatunk majd tőle a Voice Noteson.


Surviving the Summer - Iggy Azalea
Várható megjelenés: június/július
Iggy Azaleát divat utálni és ezt rengetegszer tapasztaltam nemcsak hétköznapi beszélgetések során, de a közösségi oldalakon és cikkek olvasása közben is. Én nem értek egyet a negativitással vele kapcsolatban, személy szerint élvezem a zenéjét szerintem egy jó hip-hop előadóról beszélünk. Arról nem is beszélve, hogy imádom a Twitter oldalát és bánom, hogy nem követtem be előbb. Amikor megláttam, hogy a nyáron új albummal jelentkezik, akkor hatalmába kerített a legyen-már-nyár érzés. Nemcsak azért, mert már elegem van a télből, hanem mert már hallani akarom az új dalait. Szerintem tökéletes soundtrackje lesz a nyárnak a Surviving the Summer. A Quavóval közös kislemez, a Savior kezdésnek tökéletes volt és ha ennyire jó lesz a többi dal is az albumon, akkor semmi okunk nem lesz az aggodalomra.


Iggyvel pedig a lista végére is értünk, ezek azok az albumok, amiket már nagyon várok és amik az év első felében jelennek meg. Bízom benne, hogy 2018 második fele is ugyanennyi jó albumot tartogat majd nekünk. Na meg remélem, hogy végre erőt veszek magamon és meg is hallgatom az új lemezeket!💁

Ti is várjátok ezeket az albumokat vagy esetleg a ti listátokon más előadók lemezei szerepelnek? Osszátok meg őket bátran kommentben, így Ti sem felejtetitek el őket és én is szemezgethetek az új albumok között. Hamarosan újra jelentkezik, addig is új zenékkel teli hetet kívánok mindenkinek!

A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: Natalie Perea (Unsplash)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instán!